Przejdź do treści

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Kontynuuj zakupy

Zwroty i Reklamacje

Prawo odstąpienia od umowy (w tym Umowy sprzedaży oraz Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych)

  1. Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy, bez podania przyczyny.

  2. Termin odstąpienia od umowy wynosi 14 dni, a jego bieg rozpoczyna się:
    1) dla umowy, w wykonaniu której Sprzedający wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
    a. obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części,
    b. polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
    2) dla pozostałych umów (w tym dla Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym) – od dnia zawarcia umowy.
    Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

  3. Prawo odstąpienia może zostać zrealizowane poprzez wysłanie wiadomości e-mail zawierającej jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres: kontakt@novuskin.pl lub pisemnie na adres: Novu Skin, Sellup sp. z.o.o, Norberta Adamowicza 4, 05-530 Góra Kalwaria. 

  4. Jeżeli Konsument skorzystał z możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie otrzymania jego oświadczenia o odstąpieniu od umowy wysyłając wiadomość na podany przez Konsumenta adres poczty elektronicznej.

  5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.

  6. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedającemu  lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Koszt zwrotu Produktu obciąża Konsumenta. Niniejszy ustęp odnosi się do Produktów fizycznych.

  7. Konsument odsyła Produkty będące przedmiotem Umowy sprzedaży, od której odstąpił na adres: Novu Skin, Sellup sp. z o.o., Norberta Adamowicza 4, 05-530 Góra Kalwaria

  8. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej Treści cyfrowej i udostępniania jej osobom trzecim.

  9. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych Sprzedający może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Treści cyfrowych, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Treści cyfrowych. Przy czym niniejsze postanowienie nie ma wpływu na inne uprawnienia Konsumenta, o których mowa w niniejszym Regulaminie i Ustawie o prawach konsumenta.

  10. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Treści cyfrowej Sprzedający od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych dostarczonych przez Sprzedającego z wyjątkami wskazanymi w Ustawie o prawach konsumenta.

  11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

  12. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego Płatności, w tym koszty dostarczenia Konsumentowi Produktu. Nie dotyczy to jednak dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Produktu umożliwiony przez Sprzedającego. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  13. Sprzedający dokonuje zwrotu Płatności przy użyciu takiego samego sposobu Płatności, jakiego użył Konsument dla danego Zamówienia, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli wystąpi konieczność zwrotu środków pieniężnych uiszczonych przez Klienta za pośrednictwem systemu płatności online, Sprzedający dokonuje rozliczenia za pośrednictwem tego systemu.

  14. Konsumentowi zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
    a. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający/Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego/Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    b. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    c. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    d. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    e. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
    f. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    g. o dostarczanie Treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta;
    h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    i. zawartej w drodze aukcji publicznej.

 Reklamacja Produktów fizycznych

  1. Sprzedający na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Przedsiębiorców z tytułu wad fizycznych i prawnych Produktów (rękojmia). Niniejsze postanowienie nie dotyczy Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.

  2. W związku z zawartą Umową sprzedaży Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta za zgodność Produktu z Umową sprzedaży.

  3. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży.

  4. Konsument może złożyć reklamację m.in. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@novuskin.pl lub pisemnie na adres: Norberta Adamowicza 4, 05-530 Góra Kalwaria.

  5. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji Konsumenta zaleca się, aby Konsument w treści reklamacji podał następujące dane:
    a. dane kontaktowe Konsumenta;
    b. numer Zamówienia;
    c. wskazanie Produktu, którego reklamacja dotyczy;
    d. opis i datę stwierdzonej niezgodności Produktu z Umową sprzedaży;
    e. żądanie Konsumenta związane ze złożoną reklamacją.

  6. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

  7. Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży.

  8. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedającego uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży, wartość Produktu zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży.

  9. Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony. Konsument udostępnia Sprzedającemu Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedający odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt. Konsument ma także możliwość, zgodnie ze swoją decyzją, samodzielnie dostarczyć na koszt Sprzedającego Produkt podlegający naprawie lub wymianie na Adres reklamacyjny.

  10. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, gdy:
    1) Sprzedający odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży zgodnie z ust. 7 powyżej;
    2) Sprzedający nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową sprzedaży zgodnie z ust. 9 powyżej;
    3) Sprzedający nie odebrał Produktu udostępnionego przez Konsumenta;
    4) Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży, a Sprzedający nie zdemontował Produktu, lub zdemontował, ale nie zamontował go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany, albo nie zlecił wykonania tych czynności na swój koszt,
    5) brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową sprzedaży;
    6) brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego skorzystania z możliwości wymiany lub naprawy Produktu;
    7) z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

  11. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości towaru zgodnego z Umową sprzedaży.

  12. Sprzedający zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.

  13. Konsument nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest istotny.

  14. Jeżeli brak zgodności z Umową sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy sprzedaży Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową sprzedaży.

  15. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedającemu na jego koszt. Sprzedający zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.

  16. Sprzedający dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  17. Sprzedający udziela odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedający nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedający przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.